הותקף ע"י ערבי – ותובע אותו ב-120 אלף ש"ח

ישראל רובין No Comments on הותקף ע"י ערבי – ותובע אותו ב-120 אלף ש"ח

יהודי שהותקף ע"י ערבי בירושלים, במהלך מבצע 'שומר החומות', הגיש נגדו, באמצעות ארגון חוננו, תביעה אזרחית לבית משפט השלום בירושלים בסך 120,000 ש"ח. בחודש נובמבר 2022 נגזרו על הערבי 7 חודשי עבודות שירות בגין התקיפה. עו"ד אופיר שטיינר: "התביעה האזרחית משלימה את ההליך הפלילי"

בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יהודי שהותקף ע"י ערבי בירושלים, במהלך מבצע 'שומר החומות', הגיש לבימ"ש השלום בירושלים תביעה אזרחית נגד התוקף, ע"ס 120,000 ש"ח. את התביעה הגיש באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו. התביעה היא תביעה נגררת להליך הפלילי, במהלכו הורשע התוקף בתקיפה הגורמת חבלה ממשית והיזק בזדון ממניע גזעני. במהלך חודש נובמבר 2022 נגזרו עליו 7 חודשי עבודות שירות לצד פיצוי בסך 4,000 ₪ לנפגע העבירה.

כתב התביעה מתאר את תקיפתו של היהודי: "התובע, תושב ירושלים בעל חזות חרדית, עשה, במהלך חודש מאי 21, דרכו מכיוון רחוב הגיא לשכונת באב חוטה שבירושלים. כאשר הגיע התובע לפתח שכונת באב חוטה, פגשה בקבוצה של בני מיעוטים, בהם הנתבע. הנתבע פנה אל התובע והזהירו בעברית "אל תעבור בשכונה ערבית", והוסיף "לא, אתה לא עובר". התובע, שהבין כי לא יצליח לעבור, הסתובב לאחור, כשגבו מופנה אל הנתבע. אז, הכה אותו הנתבע – מתוך מניע גזעני – בכתפו השמאלית. כתוצאה מהמכה נפלו משקפיו ומגבעתו של התובע אל הקרקע. התובע הסתובב לעבר הנתבע, והתכופף על -מנת להרים את מגבעתו ומשקפיו. אז, הוסיף והיכה אותו הנתבע פעם נוספת, בגבו. התובע הצליח להרים את מגבעתו, ופנה לעזוב את המקום, והנתבע בעקבותיו. הנתבע היכה שוב את התובע, בראשו, כך שמגבעתו נפלה ארצה בשנית. הכל, כאמור, ממניע גזעני. התובע נמלט מהמקום. על לחיו השמאלית נותרה שריטה ומשקפיו ניזוקו. במעשיו המתוארים, תקף הנתבע את התובע תוך שהוא גורם לו חבלה של ממש, ומזיק לרכושו, והכל מתוך מניע גזעני".

בתביעה, אותה הגיש, כאמור, עו"ד שטיינר, פירוט אודות הנזק שנגרם ליהודי כתוצאה מהאירוע ופירוט אודות הכאב והסבל שחווה, בעיקר במישור הנפשי, בעקבות האירוע בו הוכה, נחבל והושפל בפרהסיה, אך משום היותו יהודי. במסגרת התביעה מבקש הנפגע מבית המשפט להשית על התוקף גם פיצויים עונשיים, בשל העובדה כי התוקף פעל מתוך מניע גזעני-לאומני.

עו"ד אופיר שטיינר מסר לאחר הגשת כתב התביעה: "מדובר על תקיפה מכוערת של יהודי בעל חזות חרדית, תוך השפלתו בפרהסיה, רק משום היותו יהודי, והכל בתוככי בירת מדינת ישראל. התביעה האזרחית משלימה את ההליך הפלילי, ומאפשרת לנפגע העבירה להיפרע במישור הכספי מהתוקף האלים. יש בכך כדי לחזק את ההרתעה מול מבקשי רעתנו".



0 תגובות